Loading...
Sales stratégiai tanácsadás2024-04-24T08:34:11+00:00

Mi az értékesítési csapat feladata?!

A vállalkozás növekedési útját megtervezni és mindezt lépésekre bontva sikeresen kivitelezni.

A sales stratégiát fejlesztő projekt moduláris felépítésű. Az audit mint egyetlen kötelező elem szerepel a modularitásban. Az összes többi modul szükségességét a megbízó célja és a feltárt jelenlegi állapot közöti különbség határozza meg.

Ügyfélkezelési audit

Az audit során személyesen egyeztetünk a folyamatban részt vevő kollégákkal és térképezzük fel a folyamat lépéseit. Az értékesítőkkel 1:1 interjúkat készítünk a részletes áttekintés érdekében.
A megrendelő menedzsmentjének egy összefoglaló kimutatást prezentálunk, melyben szakmai szempontból elemezzük a vállalat értékesítésének jelenlegi erősségeit és gyengeségeit.

Jutalék rendszer kialakítása

Mai napig működnek értékesítői csapatok jutalékrendszer nélkül. Bizonyos piacok korábbi növekedése organikusan növekedésben tartotta ezen csapatok sikerességi eredményeit. A piaci változások végett ezen eredmények növekedése megáll vagy csökkenni kezd. Meggyőződésünk, hogy ezen csapatok hatékonyságán lehet tovább fejleszteni. Az egyértelmű célszám (target) meghatározása és ahhoz mérten járó pozitív kompenzációs rendszer bevezetése, tapasztalatunk alapján emeli az értékesítési csapat fokuszáltságát és sikerességét.

A jutalék rendszerrel már rendelkező vállalatok is folyamatosan változnak. Ilyen aktuális változás napjainkban az egyösszegű eladások, havidíjas szolgáltatásokká alakulása. Ez esetben fontos, hogy a jutalékrendszert is hozzáigazítsuk a siker mérőszámainak dinamikájához.

Sales folyamatok fejlesztése

Tapasztalatunk szerint azon vállalatoknál, ahol tömeges ügyfélszám kezelése a feladat, ott a folyamatok finomhangolásával nagy eredmény változás érhető el kisebb beavatkozásokkal is.

Ügyfélportfolió analízis

Meglévő ügyfelek részletes vizsgálata fedezeti szempontok alapján és potenciál analízis lefuttatása a bevételnövelés érdekében.

Piacszerzési stratégia kidolgozása

Minden cég életében eljön a pillanat, amikor új geográfiai területre vagy másik termék / szolgáltatás piaci területére szándékozik betörni. Ennek megtervezésébe és első lépések elősegítésében veszünk részt.

ÉRDEKEL!